Vendredi le vingtième

Hej!

Eftersom bloggen inte fått så mycket uppmärksamhet den senaste tiden så tänkte jag nu ändra lite på det. Efter att min mamma och syster varit här förra veckan blev jag faktiskt sjuk och låg därför inne i 5 dagar, vilket inte ger så mycket bloggmaterial eller inspiration. Hade både ont i huvudet och magen, samt feber, och magontet har liksom hållit i sig fram tills nyligen så jag har inte varit på topp precis. Har antagligen magkatarr, och i samband med att jag blev sjuk så blev det värre och jag hade några riktigt jobbiga dagar i helgen. Nu börjar det dock bli bättre, men försöker ändå tänka på vad jag äter så jag ska slippa den smärtan i framtiden. Jaja, nog om det! Nu sitter jag här och väntar på att någon form av rörmokare eller liknande ska komma hit. Det är nämligen så att vi fått en vattenläcka i vår lägenhet. Ja, ni hörde mig. Det droppar vatten från taket på två ställen. Fantastiskt! Så därför skulle det komma någon och titta på det nu på morgonen, men än så länge har han (eller hon) inte dykt upp..

Nej, nu räcker det med tråkigheter! Som sagt, min mamma och lillasyster var ju faktiskt här förra veckan och det var jättekul att få träffa dom igen!! Vi hann med några trevliga måltider, lite sightseeing och en del shopping, hihi. Min snälla mami hade även med sig fina påskpresenter till oss. Vädret var ju inte det bästa, så det fick bli en hel del inomhusaktiviteter, men lite Paris fick dom i alla fall se! Hoppas dom kommer tillbaka snart!

Denna veckan har vi faktiskt också haft besök, Adams pappa har nämligen varit här. Mestadels i jobbsyfte, men vi hann ändå med att äta middag i tisdags, och i onsdags hade alektum-gänget här anordnat en middag + överraskning för några av medarbetarna och då fick även jag följa med, vilket var väldigt trevligt. Vi bjöds på en fin middag på operan och sedan hade de ordnat så vi fick åka runt i söta, riktigt gamla små bilar (se bild) som en liten sightseeing-tur. Så där skumpade vi runt (utan varken bälten, nackskydd eller andra moderniteter) längs Champs Elysées, triumfbågen, Eiffeltornet osv i den galna paristrafiken, haha. Men det var riktigt roligt och annorlunda!

Nu är jag som sagt hemma och det börjar kännas som jag spenderar väldigt mycket tid inne i vår lilla 18-kvadratare. Efter att först ha varit sjuk och nu ledig från jobbet så har det väl blivit lite så. Men det är ju bra att vila, med tanke på allt. Har i alla fall gett mig ut lite de senaste dagarna och handlat lite nödvändigheter och andats lite Parisluft. Igår var jag en sväng i Saint German och hittade till ett Pharmacie, som var helt galet! Massa trånga rader med produkter, två våningar och fullt av tanter med stora kundkorgar som armbågade sig fram. För att inte tala om köerna till kassan. Puh! Enda anledningen till att jag åkte dit var att jag var ute efter en speciell ansiktskräm, och sen när jag precis gått ut därifrån så ser jag samma kräm i ett mycket mindre apotek, helt tomt på folk, haha. Typiskt!

Nu känner jag att det kanske börjar bli ganska ointressant, så jag slutar nog här. Ska försöka blogga lite oftare, och även se till att min kära pojkvän skriver några rader här ibland kanske. Även om jag skriver mycket för oss båda, så blir det ju mest ur mitt perspektiv och det kanske kan vara kul att få höra lite från hans sida, hur det går på jobbet, vad han har för sig och sånt där. Eller?

Bjuder på lite bilder från de senaste veckorna! Hoppas ni mår bra allihopa :)

I Parc Monceau för 2 veckor sedan, lovely park!

Våfflor med nutella, mjau!

Mamma och fia på besök <3

Happy campers

God middag

Sötnos!

Shopping och sightseeing!

I tisdags - sorbet till dessert

The surprise!!


Bon weekend! ♥
/L

Kommentarer
Postat av: malin

<3 <3

Krya på dig gumman!

2012-04-23 @ 10:49:12
URL: http://des-secrets.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0