Trois jours



Lördag: Paris bjöd på regn, men med paraplyet i handen gav vi oss ut på stan, tog en fika och kollade runt i butikerna. På kvällen åkte vi en sväng och hamnade först på en en bar som bjöd på goda och prisvärda cocktails och en cool inredning. Därefter åt vi en underbar middag på den italienska restaurangen La Pizzetta. Fantastisk mat, mysigt och väldigt oturistigt. Min pasta var något av det bästa jag ätit sedan jag kom hit vill jag lova. Efter middagen mötte vi upp Sara och Anton på en bar, där vi drack lite drinkar och hade det allmänt trevligt. Varsin nutella-crèpe fick vi också i oss. Tummen upp!



Söndag: Lugn och skön dag. Solen tittade fram så vi bestämde oss för att åka till Parc des Buttes Chaumont och jag måste säga att det var en väldigt härlig park! Perfekt för en picknick, en löprunda eller bara ett ställe där man kan komma ifrån storstadspulsen litegrann och känna doften av blommor och gräs. Påminde lite om slottskogen faktiskt, fast utan alla djuren. Hit lär vi allt komma tillbaka!



Måndag: Idag har vi bland annat varit och inhandlat lite mat att fylla upp kylskåpet med, gjort lite ärenden, ätit en lunch utomhus (det har varit riktigt varmt idag!) och sist men inte minst besökt det fantastiskt omtalade Ladurée som jag har tjatat om ett bra tag nu, haha. Vi beställde in fyra mini-macarons, en skål sorbet och varsin Café au lait. Gillade macaronsen, även om de är väääldigt söta (en hade räckt!). Det var dock väldigt mysigt och kändes lite extra lyxigt och speciellt så jag är nöjd!

Nu har det blivit dags att göra iordning lite kvällsmat här! Bon soirée et au revoir!

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Fina bilder! Saknar er här hemma! Vi har iaf fint väder med sol o värme! :0) Ha det gott o vi ses snart! Hoppas ni tar hand om morfar o Anita liiiite nästa vecka! Puss o kram <3

2012-05-02 @ 22:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0