Dagens juice!

Vid Place de la Republique, där vi bor

Hej, nu sitter jag här igen och skriver! Lina alltså, för den som inte förstod det. Kom hem för en liten stund sen från och sitter nu och äter lite sen lunch. Idag (och igår) har jag jobbat på en juice/smoothie-bar! Ska faktiskt jobba där hela veckan, vilket är jättekul! Det gäller bara några timmar per dag, men jag är glad ändå över att ha något att göra och få in liiite pengar i alla fall. Det går i alla fall jättebra! Mina arbetsuppgifter består mestadels av att skära frukt och förbereda olika grejer, samt blanda juicer. Idag försökte jag dock prata lite mer med kunderna, ta emot beställningar och fick prova på kassan lite grann (bland annat när Adam kom och köpte en smoothie av mig på sin rast, hihi). Jag jobbar med en väldigt sjysst tjej som heter Alice, som också är "chef" på stället, så hon har liksom huvudansvaret. Det är möjligt att jag kan få jobba vidare lite även efter veckans slut, men det känns lite osäkert och kanske inte riktigt tillräckligt med antal timmar, så jag letar vidare samtidigt! Men som sagt, skönt att ha något sålänge, som dessutom känns kul och lärorikt :) Innan jag gick fick jag även göra mig en egen juice, och gjorde då en med jordgubbar, mango, äpple, apelsin och tranbär. Gott!

Veckan ser alltså ut som så att vi båda jobbar, Adam ganska mycket medan jag även ägnar mig åt andra ärenden och jobbsökande etc, och på torsdag fyller Adam år vilket vi såklart ska fira!! Blir nog nån form av middag eller picknick på torsdag och på fredag ska vi kanske gå ut och fira lite mer ordentligt tillsammans med ett gäng andra Paris-bor!

Paris bjuder fortfarande på underbart väder, vilket såklart är jättetrevligt! Jag känner mig dessutom mer pigg pch peppad än vanligt, det går bra på jobbet och vi har det riktigt mysigt. Tummen upp!

Igår var jag på picknick med ett par svenska tjejer i Jardin du Luxembourg! Det såg ut såhär:


Nu ska jag snart ge mig iväg en sväng igen här innan klockan blir för mycket! Men jag önskar er alla en trevlig tisdageftermiddag/kväll!

Bisous!

Kommentarer
Postat av: Mamma Lena

Vad kul Lina med jobbet även om det kanske bara är tillfälligt!

Ta hand om Adam på torsdag o pussa honom från mig!! :)

2012-03-27 @ 21:19:45
Postat av: Sofia

Lovely, smoothie sitter ju aldrig fel! Jag tycker att du är duktigt som kämpar vidare med jobbsökande! Mys till det ordentligt på torsdag! Puss på er! <3

2012-03-27 @ 23:40:03
Postat av: Mami Carin

Visste väl att du skulle välja något nyttigt :) helt i mammas stil - gott att jobba lite, njut av våren för snart jobbar du säkert fullt / puss

2012-03-28 @ 23:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0