1årsdag, solsken, berömda konstverk, provjobb och sightseeing!

Okeeej, efter nästan en veckas bloggpaus tar jag nu tag i detta igen!
Som sagt, förra veckan började med att Adam blev lite sjuk, vilket innebar 2 lugna dagar hemma. Vi firade vår 1-årsdag med en mysig frukost i sängen och sen åt vi middag hemma på kvällen. På tisdagen var jag på den svenska godisbutiken Käramell, och pratade med chefen, och eventuellt kan jag få en jobbmöjlighet där när en annan svensk tjej ska sluta nu i mars. Vi får se!

Resten av veckan blev det jobb för Adams del och jag var runt på lite äventyr i staden, letade inspiration, såg mig omkring och njöt av det fina vädret! Ja, det var galet fint förra veckan! Varmt och soligt. Speciellt i torsdags och fredags då man verkligen fick sommarkänslor, med 20-25 grader och strålande sol!! Gick runt och svettades, trots att jag tog mycket mindre kläder på mig än vanligt ;) Lämnade även in ett par cv:n och fick ett oväntat samtal i fredags med frågan om jag kunde komma och provjobba. Så det gjorde jag! Var där två timmar ungefär, på en juicebar som ligger jättenära Adams jobb för övrigt. Det gick bra och var faktiskt riktigt kul! Beroende på väder och behov så kommer jag få komma dit och jobba lite mer, hon skulle ringa mig i veckan.

Sedan firade vi helgen och det fina vädret med ett restaurangbesök på fredagkvällen. Vi hade bokat bord på ett ställe, men hittade tyvärr inte dit (haha) så det fick bli ett annat ställe. Men det gör inget, för det var också trevligt!
I helgen bestämde sig solen dock för att ta en paus, verkar det som. Mulet, lite regn på sina håll, och mycket kyligare! Det svänger fort! Men vi har ändå hunnit med ett besök på Louvren och sett den hysteriskt hypade Mona-Lisa, vilket var vårt mål med besöket. Fanns hur mycket som helst att se, men vi nöjde oss så. Har också sett oss omkring litegrann, fikat på starbucks (två gånger) och kollat i butiker.

Nu är det dags för ny vecka, och vi hoppas den bjuder på trevliga överraskningar! Idag gör jag lite olika ärenden medans adam är på jobbet. Och ikväll ska jag faktiskt på intervju på Hard Rock café! Spännande!!

Har som sagt lite jobbmöjligheter på gång, och väntar på ett par samtal, men fortsätter söka jobb under tiden, så får vi se vart jag hamnar!

Bjuder på lite bilder från den gångna veckan, så får ni ha det jättebra sålänge! Tänker på er därhemma! <3

Frukost på sängen

Banan-choklad-muffin med jordgubbar till efterrätt

En solig onsdag - det bjöds på dans utanför musikskolan

Fika på trappan

En liten glad tjej fick åka karusell

Place de la Concorde

Obelisken, med Champs Elysées och triumfbågen i bakgrunden

Från Jardin des Tuileries


Seine

En bro full av hänglås!

Nöjd kille med sin Filet de boeuf

Turisten Lina


Påväg mot Mona-Lisa!

Hittade henne!

Hysterin är total!

Min fining på Starbucks!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0